вівторок, 9 грудня 2014 р.

Тема. Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів

Тема.  Що таке злочин. Ознаки, види та склад злочинів
Мета: дати учням уявлення про поняття злочину, його ознаки, склад, види; формувати вміння характеризувати ознаки злочину, описувати елементи складу злочину, називати види злочинів, наводити приклади; аналізувати правові ситуації й пропонувати шляхи їх розв’язання; формувати непримиренне ставлення до порушення законодавства.
КРОК 1 Запитання
1.  Які відносини регулює адміністративне право?
2.  Що таке адміністративний проступок?
Постановка проблемного питання
Ø  Якими є наслідки адміністративних правопорушень для особи, оточуючих, суспільства?
КРОК 2 Вивчення нового матеріалу
У Кримінальному кодексі визначені ознаки і види злочинів та покарання, які можуть бути застосовані до осіб, що скоїли злочин.
Злочин — це передбачене Кримінальним Кодексом суспільно небезпечне винне діяння (або бездіяльність), що відрізняється від адміністративного проступку.
Використовуючи визначення злочину, вкажіть його ознаки.
Записати
Ø  злочини невеликої тяжкості, тобто ті, за які передбачене покарання у вигляді позбавлення волі не більше двох років або інше, більш м’яке покарання;
Ø  середньої тяжкості — такі, покарання за які передбачається у вигляді позбавлення волі не більше п’яти років;
Ø  тяжкі — такі злочини, покарання за які передбачається у вигляді до десяти років;
Ø  особливо тяжкі — злочини, за які передбачається покарання у вигляді понад десять років або довічного ув’язнення.
КРОК 3 Дидактична гра «Чи має місце злочин»
Клас розподіляється на групи (4–8). Кожна група отримує картку із ситуативною задачею й визначає, чи є дана ситуація прикладом злочину і чому. Потім кожна група оголошує свої ситуації, а решта учнів повинні визначити, чи має місце злочин, аргументуючи свою відповідь. Остаточну відповідь дає та група, чия ситуація обговорюється.
Ситуації
1.  Одного разу Петро Петрович посварився зі своїм сусідом по дачі. Вони так і не помирилися, а своїм рідним Петро Петрович часто казав: «Колись куплю рушницю і вб’ю сусіда-негідника». Але він не був агресивною людиною, і його погрози так і залишилися словами.
2.  16-річні підлітки намагались відчинити автомобіль сусіда, що стояв у дворі. Сусід побачив їх у вікно і викликав міліцію. Підлітки були затримані.
3.  Учень дев’ятого класу не підготувався до контрольної і, щоб зірвати урок, зателефонував до міліції й повідомив, що школа замінована.
4.  Сварка 16-річного Петра і 15-річного Василя закінчилася бійкою, під час якої Василь отримав серйозні тілесні ушкодження, після яких півроку пролежав у лікарні.
КРОК 4 Робота з правовим документом
Кримінальний кодекс України
Ст. 18. Суб’єкт злочину.
Суб’єктом злочину  є фізична осудна особа, яка скоїла злочин у віці, з якого, згідно з цим кодексом, має наставати кримінальна відповідальність.
Відповідальність настає з 16, за окремі види — з 14 років.
Об’єктом злочину є порушені цінності (матеріальні та нематеріальні (життя та здоровя)), що охороняються Кримінальним кодексом.
Об’єктивна сторона — протиправні діяння або бездіяльність.
Суб’єктивна сторона — наявність вини у формі умислу, або через необережність.
КРОК 5 Підсумки уроку Бесіда
1.  Що таке злочин?
2.  Чому злочин є одним з найнебезпечніших правопорушень?
КРОК 6 . Домашнє завдання
1.  Опрацювати відповідний матеріал підручника.

Немає коментарів:

Дописати коментар